Vrijdag 09 oktober: Kaapstad

9 oktober 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De laatste dag van dit mooie avontuur was aangebroken en die mochten we naar eigen invulling doorbrengen in Kaapstad.  Halverwege de ochtend zou de bus naar het Waterfront rijden voor iedereen die daar heen wilde. Dit was meteen ook het afscheid van Hilda en een aantal reisgenoten, die via Johannesburg terug naar huis zouden vliegen.

Aangekomen bij het Waterfront ging een deel van de overgebleven groep met de boot naar Robbeneiland en wij gingen met Theo, José, Wim en Mary shoppen in de mall en de haven verkennen. We hebben eerst met Wim en Mary wat souvenirwinkeltjes bekeken en uiteraard nog wat dingetjes gekocht. Op het moment dat we koffie wilden gaan drinken, kwamen we bij toeval Theo en José weer tegen, dus hebben we met z’n zessen een terrasje opgezocht. Na de koffie gingen Theo en José weer hun eigen kant op en we spraken af voor de lunch. Wij liepen met Wim en Mary de mall nog een keer door en besloten ook de bovenverdieping te bekijken. Hier was het heel stil, wat te verklaren was door de winkels die er gevestigd waren: Louis Vuitton, Michael Kors, Hugo Boss, Armani, etc. Wel leuk om etalages te bekijken, maar niet om te kopen… Uiteindelijk hadden we het in de mall wel gezien en zijn we door het havengebied gelopen. Echt toeristisch, maar ook heel gezellig met muzikanten, mooie moderne gebouwen en het zonnetje had ook een grote bijdrage!

Toen het lunchtijd was, kwamen we uit op een terrasje naast de grill waar we de avond ervoor hadden gegeten. Het eten was heerlijk en het was gezellig, dus we hebben lekker de tijd genomen en nog even nagezeten.

Na de lunch zijn we weer gesplitst. Michel wilde graag naar een museum over golf (Southern Africa Golf Hall of Fame) die hij was tegengekomen. Omdat ze een entreebedrag vroegen, vond ik het zonde om mee te gaan, omdat het mij toch niet boeit. Terwijl ik met Wim en Mary heerlijk in het zonnetje aan de haven zat, heeft Michel alleen het museum bezocht. Na een half uurtje was hij weer terug en zijn we naar het aquarium gelopen. Hier hebben we een uurtje rondgelopen en mooie zeedieren gezien.

De keuze om terug te komen bij het hotel was een taxi of lopen. Omdat het heerlijk weer was en het niet zover moest zijn, zijn we lekker gaan lopen. Het bleek inderdaad ongeveer een half uurtje lopen en om een uur of vier waren we weer in het hotel, waar we op het terras zijn gaan zitten. Daar waren al meer mensen van de groep. De bus zou ons om 20.00 uur naar het vliegveld brengen, dus we hebben wat gedronken en gekletst en , toen het buiten wat frisser werd, nog even in de bar gezeten.

Rond 19.30 uur zijn we ons klaar gaan maken voor de trip naar het vliegveld. Het grootste gedeelte van de groep stond al klaar in de lobby en ook nu moest er weer afscheid worden genomen, omdat een aantal mensen een nacht langer had geboekt.

Om 20.00 uur was het dan echt tijd om naar het vliegveld af te reizen. Daar aangekomen hebben wij met Olga nog even lekker wat gegeten en allebei wat luchtjes geshopt.

Om 22.55 uur gingen we de lucht in en omdat het de co-piloot zijn laatste vlucht was (zijn vrouw en kinderen zaten op de rij achter ons), kreeg hij een defilé van brandweerwagens die een waterboog vormden waar het vliegtuig doorheen taxiede. Mooi moment!

Het was een goede vlucht. We konden allebei redelijk slapen, dus voor we het wisten waren we weer veilig geland op Nederlandse bodem.